نحوه اضافه کردن باکتری به سپتیک تانک: 2 راه ارگانیک

نحوه اضافه کردن باکتری به سپتیک تانک

وقتی کلمه “باکتری” را می شنوید، احتمالاً به میکروب های بزرگی فکر می کنید که روی دستان شما می آیند و شما را بیمار می کنند. اما در واقع، باکتری ها بخشی ضروری از سیستم مخزن سپتیک هستند: آنها به تجزیه مواد زائد جامد کمک می کنند تا خط سپتیک شما به خوبی کار کند. اما اگر نگران سطح باکتری‌های خود هستید، تنها نیستید—بسیاری از صاحبان سپتیک تانک به دنبال راه‌هایی برای افزایش سطح باکتری‌های خود در خانه هستند تا مخازن خود را سریع پر نکنند. در این مقاله، روش‌های طبیعی را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید باکتری‌های موجود در سپتیک تانک خود را با محصولات ارگانیکی که قبلاً دارید، افزایش دهید.

چیزهایی که باید بدانید

  • هر ماه 1/4 اونس مخمر را در توالت بریزید تا به طور طبیعی باکتری ها را تقویت کنید.
  • یا هر 4 ماه یکبار 3 تا 4 گوجه فرنگی فاسد را در زباله دانی فشار دهید.
  • از محصولات پاک کننده طبیعی و صابون طبیعی برای جلوگیری از کشتن باکتری های خوب در سپتیک تانک خود استفاده کنید.
  • وسایل غیرقابل شستشو مانند دارو، نوار بهداشتی یا دستمال مرطوب را در توالت نریزید.

روش های طبیعی

نحوه اضافه کردن باکتری به سپتیک تانک

مخمر

مخمر باکتری ها را تقویت می کند و می تواند به رساندن آنزیم های سالم به مخزن سپتیک شما کمک کند. یک بار در ماه، 1/4 اونس را بشویید. بسته ای از مخمر در توالت برای تقویت فعالیت باکتریایی شما.

  • مخمر یک راه حل طبیعی عالی است، اما بیش از یک بار در ماه از آن استفاده نکنید. در صورت استفاده بیش از حد از مخمر می تواند سپتیک تانک شما را کف کند که می تواند باعث پشتیبان شدن آن شود.
تفاوت بین سپتیک و فاضلاب چیست؟
خواندن

گوجه فرنگی فاسد

آیا می خواهید آن گوجه فرنگی های قدیمی و گندیده را از پشت انباری خود پرتاب کنید؟ یه لحظه منتظر بمانید! هر 4 ماه یکبار، آن گوجه‌فرنگی‌های قدیمی را بردارید و آن‌ها را در محل دفن زباله هل دهید. گوجه‌فرنگی‌های در حال پوسیدگی، باکتری‌های سالم را به‌سرعت وارد مخزن سپتیک می‌کنند.

  • هر بار از 3 تا 4 گوجه فرنگی فاسد استفاده کنید.

چرا باکتری مهم است؟

چرا باکتری مهم است؟

باکتری ها به تجزیه مواد زائد جامد داخل سپتیک تانک کمک می کنند.

بدون هیچ گونه باکتری در سپتیک تانک شما، تمام زباله های جامد شما باقی می ماند، خوب… جامد. از آنجایی که جامدات فضای بیشتری را نسبت به زباله های مایع اشغال می کنند، مواد جامد بیش از حد در مخزن سپتیک شما می تواند باعث پر شدن سریعتر آن شود. باکتری‌های سالم آن مواد جامد را تجزیه می‌کنند تا مخزن سپتیک شما برای مدت طولانی‌تری در سطح بهینه کار کند.

افزودنی های سپتیک تانک

افزودنی های سپتیک تانک برای سیستم سپتیک تانک ضروری نیست.

در حال حاضر، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استفاده از هیچ گونه افزودنی شیمیایی را در سپتیک تانک شما توصیه نمی کند. در حالی که آنها اغلب برای سیستم‌های سپتیک تانک خانگی تبلیغ می‌شوند، اکثر سیستم‌ها برای عملکرد صحیح به هیچ افزودنی نیاز ندارند. استفاده از افزودنی های مخزن سپتیک می تواند عملکرد زهکش های سپتیک را کاهش دهد و مواد شیمیایی قوی موجود در آنها تهدیدی برای آب های زیرزمینی و ساختار خاک اطراف خانه شما است.

عادات خانگی

عادات خانگی

از محصولات پاک کننده طبیعی استفاده کنید.

محصولات پاک کننده حاوی سفید کننده برای از بین بردن باکتری ها طراحی شده اند و این شامل باکتری های موجود در مخزن سپتیک شما نیز می شود. هر زمان که توالت یا سینک خود را تمیز می کنید، سعی کنید از سرکه سفید و جوش شیرین به عنوان یک جایگزین طبیعی برای حفظ باکتری های مخزن خود استفاده کنید.

فیلتر-شنی-تصفیه-آب
خواندن

همچنین می توانید از نمک، لیمو و روغن زیتون برای تمیز کردن طبیعی خانه خود استفاده کنید.

از صابون طبیعی استفاده کنید.

استفاده از صابون آنتی باکتریال ممکن است روش خوبی برای تمیز نگه داشتن دستان شما به نظر برسد، اما نامش این است: صابون آنتی باکتریال باکتری ها را از بین می برد. سعی کنید از صابون طبیعی برای حفظ باکتری های خوب در سپتیک تانک خود استفاده کنید.

از دستمال توالت مناسب استفاده کنید.

برخی از رنگ های موجود در دستمال توالت برای تجزیه باکتری ها سخت است. مطمئن شوید که دستمال توالت سفید می‌خرید که به راحتی خراب می‌شود تا سپتیک تانک شما مجبور نباشد بیشتر از آنچه نیاز است کار کند.

مطمئن نیستید که دستمال توالت شما مناسب توالت است؟ یک مربع کاغذ توالت را در یک شیشه پر از آب قرار دهید، سپس شیشه را تکان دهید. اگر دستمال توالت به تکه های کوچک تجزیه شود، برای سیستم شما خوب است. اگر نه، وقت آن رسیده که یک برند جدید پیدا کنید.

دارو را به درستی دور بریزید.

شستشوی داروهای تجویزی در توالت می تواند باکتری های موجود در سپتیک تانک شما را از بین ببرد (به خصوص اگر آنتی بیوتیک ها را شستشو می دهید). اگر داروی قدیمی دارید که تاریخ مصرف آن تمام شده است یا دیگر استفاده نمی‌کنید، آن را با بردن آن به مرکز زباله‌های خطرناک به روش صحیح دور بریزید.

وسایل غیر قابل شستشو را در توالت نریزید.

شکستن مواد غیر قابل کمپوست برای باکتری های مخزن شما بسیار سخت است. چیزهایی مانند دستمال مرطوب، محصولات قاعدگی یا پوشک را در توالت نریزید. آنها نه تنها احتمالاً لوله های شما را مسدود می کنند، بلکه باکتری های موجود در سپتیک تانک شما را نیز از بین می برند.

منهول و اهمیت آن در شبکه فاضلاب
خواندن

حتی بیشتر دستمال‌های «قابل شستشو» برای ورود به سیستم مخزن سپتیک ساخته نمی‌شوند. وقتی دو به شکی، ولش کن.

از ریختن چربی یا چربی در آبکش خودداری کنید.

چربی و چربی نه تنها لوله های شما را مسدود می کند، بلکه مقدار غیرضروری زباله جامد را نیز به مخزن سپتیک شما اضافه می کند. همیشه چربی را با ریختن آن در ظرف دربسته و سپس انداختن آن در سطل زباله دور بریزید.

بازرسی های معمول را دریافت کنید.

سیستم های سپتیک تانک معمولاً هر 1 تا 3 سال یکبار باید بازرسی شوند. با ارائه‌دهنده خدمات سپتیک خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که هر چند سال یک بار به سیستم شما نگاهی بیندازند تا مطمئن شوید که همه چیز در حال کار است.

اکثر سیستم های سپتیک تانک باید هر 3 تا 5 سال یکبار تخلیه شوند.

منبع : wikihow

سپتیکمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان