تاریخچه مختصری از سپتیک تانک ها

تاریخچه سپتیک تانک

پیدایش سپتیک تانک

منشا مخازن سپتیک. قبل از “حفر چاله”، اجداد اولیه ما از نوعی دفع زباله استفاده می کردند که شامل یک تصفیه بیولوژیکی با استفاده از زمین بود. این برای قبایل در حال کوچ و عشایر خوب بود، فضای زیادی وجود داشت و احتمال اینکه شما در جای دیگری قدم بزنید بسیار اندک بود و حتی اگر این کار را انجام می دادید، احتمال اذیت شدن شما کمتر بود، اما به محض اینکه جوامع اولیه تشکیل شد، ما به جامعه دیگری نیاز داشتیم.

دنیای باستان

دنیای باستان
یونان ، به‌ویژه کنوسوس و سیستم‌های مهندسی پیچیده‌اش شناخته شده است، اما شواهد قبلی از زهکشی‌ها و حوضچه‌ها را می‌توان به لوتال، هند در حدود 3700 سال قبل از میلاد بازگرداند. مدیریت موثر زباله در هند ناشی از ضرورت است.

دنیای باستان

حقوق اولیه روم در رابطه با زباله های افراد وجود دارد، نه به طور مستقیم به مخازن سپتیک یا حوضچه های فاضلاب مربوط می شود، اما همچنان برای مدیریت فاضلاب نگرانی داشتند.
رومی ها شروع به استفاده از آبگیرها برای زباله های انسانی کردند. آنها اغلب در زیر کف ساختمان ها ساخته می شدند. هنگامی که امپراتور امپراتوری مقدس روم در کاخ افورت جشنی برگزار کرد، کف سالن اصلی شکست. بسیاری از مهمانان شام به داخل آبگیر افتادند و غرق شدند. خوشبختانه امپراتور جان سالم به در برد. هر چند حدس می زنم برای سازنده چندان خوش شانس نیست.

قرون وسطی

قرون وسطی شاهد یک گام بزرگ در مدیریت پسماند بودیم. پس از سقوط امپراتوری روم، جوامع شهری شروع به ترک خانه های شهری خود کردند و به شیوه زندگی روستایی تر و روش های دفع “سنتی” تر بازگشتند.

فیلتر-شنی-تصفیه-آب
خواندن

قرون وسطی

 

در مورد افراد مرفه تر، پساب آنها نیز به بیرون رفت. اگر قلعه‌ای داشتید، هرچند مدفوع شما فقط به خیابان نمی‌خورد، خندق خودتان را دارید که باید پر کنید.

قرون وسطی

این یک راه عالی برای دور نگه داشتن دهقانان است، خانه خود را با یک گودال غیر قابل نفوذ از کثیفی احاطه کنید.

سیستم های سپتیک ویکتوریا

قانون پادشاه ریچارد دوم (حدود 1800) Statuto quo nul ject dung – “هیچ کس نباید سرگین بریزد” به طور تصادفی به طور خاص به دفع پادشاه ریچارد سوم مربوط می شود. قانون بعدی بهداشت عمومی 1848 (انگلستان) بیان می کند که هر خانه باید یک روش بهداشتی برای دفع فاضلاب از توالت داشته باشد و در بیشتر موارد از یک چاله استفاده می شود. معمولاً گودال‌ها و حفره‌ها یکسان در نظر گرفته می‌شوند، اما در واقع یک گودال اجازه نفوذ به زمین را می‌دهد.

در لندن، یک خانه معمولی دارای یک فضای باز مخفی بود که به یک آبگیر تخلیه می شد. این آبگیرها که اغلب در خدمت امکانات عمومی بودند، شهرت بدی پیدا کردند. گودال‌های بدبو که به باغ‌ها، زیرزمین‌ها و جوی‌های آب نفوذ می‌کردند برای طبقات متوسط رو به رشد آزاردهنده بودند و همچنین با ایجاد بیماری همراه بودند. مالکان ثروتمند برای تخلیه منظم آبگیرها توسط “شب خواران” هزینه می کردند. Nightmen نام خود را از این واقعیت به دست آورد که فرآیند تخلیه از نظر قانونی به ساعات تاریکی محدود شده بود. آنها به سادگی زباله‌ها را بیل می‌کردند و سطل می‌کردند، آن‌ها را روی اسب و گاری در انتظار بار می‌کردند تا به مکان دیگری (خارج از شهر) تحویل داده شود.
سیستم های سپتیک ویکتوریا

منهول و اهمیت آن در شبکه فاضلاب
خواندن

 

اولین سپتیک تانک

اعتقاد بر این است که اولین مخزن سپتیک در فرانسه منشا گرفته است و به ژان لوئی مورس نسبت داده می شود. بریتانیایی ها سعی کردند با اعلام مخترع به عنوان جان، کمی اعتبار داشته باشند، اما نه، این ژان بود. اعتقاد بر این است که در حدود سال 1860 به طور تصادفی اختراع شده است (اگر او بریتانیایی بود از عمد بود). موراس یک مخزن طراحی کرد که معتقد بود به جای تخلیه فوری، فاضلاب بهتر ذخیره می شود و سپس تخلیه می شود. ده سال پس از ساخت مخزن و طرح غوطه ور خود، مخزن را از بین برد و در کمال تعجب او تقریباً عاری از مواد جامد بود و تنها با یک لایه زباله کوچک باقی مانده بود. او از Abbe Moigno، یک کشیش-دانشمند آن زمان درخواست کمک کرد و اختراع خود را در سال 1881 به ثبت رساند. متعاقباً در سال 1883 به ایالات متحده آمریکا راه یافت و مدت کوتاهی پس از آن توسط بریتانیایی ها به انگلستان و سایر نقاط جهان معرفی شد.

اولین سپتیک تانک

سپتیک تانک های اولیه

طرح های اولیه سپتیک تانک در سراسر ایالات متحده آمریکا، اروپا و آفریقا گسترش یافت و به تدریج روند را تنظیم کرد و برای سپتیک تانک هایی که امروزه می شناسیم قابل تشخیص تر شد.

سپتیک تانک های اولیه

ایالات متحده به ویژه در توسعه زهکشی خارج از شبکه بسیار تأثیرگذار بوده و هنوز هم هستند. قافیه ی عامیانه ی یانک چیست؟ درست است، “یک مخزن سپتیک”. مطمئناً نمی تواند تصادفی باشد؟ آمریکایی‌ها در اوایل دهه 1920 سیستم‌های سپتیک و زمین‌های زهکشی را با استاندارد بسیار بالایی نصب می‌کردند و وقتی به طرح‌ها نگاه می‌کنید، بسیار شبیه به استانداردهای بریتانیایی امروزی هستند (BS6297:2007).

برای شکستن مواد جامد در سپتیک تانک چه باید کرد و چه نباید انجام داد؟
خواندن

طراحی سیستم سپتیک از ایالات متحده در حدود 1920

طراحی سیستم سپتیک از ایالات متحده در حدود 1920

سپتیک تانک های مدرن

سپتیک تانک های مدرن
سپتیک تانک های مدرن اکنون در اشکال و اندازه های مختلف با تولید کنندگان مختلف عرضه می شوند. مخازن مدرن از پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته می شوند، اما این بدان معنا نیست که مخازن سنتی آجری و بتنی کارایی کمتری دارند. همه چیز در مورد فرآیند اساسی است.

سپتیک تانک های مدرن

بنابراین ما تاریخچه مختصری از سپتیک تانک ها را به پایان می بریم، امیدوارم از آن لذت برده باشید!

سپتیکمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان