سپتیک تانک های بتنی احتمالا بهترین گزینه شما هستند

سپتیک تانک های بتنی احتمالا بهترین گزینه شما هستند

اگر شما در بازار یک سیستم سپتیک جدید هستید، یا به سادگی به دنبال جایگزینی یک سپتیک تانک قدیمی هستید، خوب به جای درستی آمده اید!

سه نوع محبوب سپتیک تانک که به راحتی برای نصب در دسترس هستند عبارتند از:
• بتن
• فایبرگلاس
• پلاستیک / پلی اتیلن

“اگر به درستی ساخته شده باشد و بصورت منظم نگهداری شود، بیشتر سپتیک تانک های بتنی می توانند تا 40 سال دوام بیاورند.”
مهم نیست که انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که برای سالم نگه داشتن سیستم سپتیک خانه و عملکرد صحیح آن، باید هر 3 تا 6 ماه یکبار تمیز شود، از نظر نشتی بررسی شود و سرویس حرفه ای انجام شود.

اندازه سپتیک تانک

نمودارها و توصیه های مختلفی برای اندازه سپتیک تانک بر اساس جریان زباله، اندازه خانه، متراژ مربع، تعداد اتاق خواب، تعداد حمام، و حتی چند معیار دیگر وجود دارد. اندازه سپتیک تانک مورد نیاز در یک منطقه بستگی دارد.
سپتیک تانک ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و می توانید مخازنی با حجم کمتر از 1000 گالن تهیه کنید، اما توصیه می کنیم که 1000 فوت مربع را به عنوان حداقل اندازه مخزن انتخاب کنید.
اگر قصد نصب سپتیک تانک یا سیستم سپتیک جدید را دارید، لطفاً قبل از خرید یا نصب تجهیزات با یک متخصص مجاز مشورت کنید.

سپتیک تانک های بتنی

سپتیک تانک های بتنی در حال حاضر محبوب ترین نوع سپتیک تانک موجود در بازار هستند. محبوبیت سپتیک تانک بتنی به دلیل استحکام، وزن و دوام آن است. به طور خاص از نظر دوام، اگر مخازن سپتیک بتنی به درستی ساخته شوند، احتمال شکستگی، ترک خوردن یا شناور شدن کمتری دارند.

این 6 سیستم سپتیک موجود برای خانه خود را بررسی کنید.

سپتیک تانک های دو محفظه ای در مقابل سپتیک تانک های تک دو محفظه

امروزه بیشتر سپتیک تانک های بتنی با طراحی دو محفظه ای در مقایسه با مخزن قدیمی یک محفظه ای به فروش می رسند. دو مخزن محفظه معمولاً کار فیلتر کردن و جداسازی را بهتر انجام می دهند، بنابراین توسط کارشناسان سپتیک برای مخزن یک محفظه توصیه می شود.
صرف نظر از تعداد محفظه ها، تمام محفظه ها با دسترسی برای تمیز کردن و پمپاژ طراحی شده اند.
“متداول ترین اندازه برای استفاده خانگی یک مخزن سپتیک 1000 گالن است زیرا به راحتی اکثر خانه های 0-3 خوابه را در خود جای می دهد.”

برای شکستن مواد جامد در سپتیک تانک چه باید کرد و چه نباید انجام داد؟
خواندن

گزینه های وظیفه سنگین

بسیاری از تانک ها نیز به شکل “وظیفه سنگین” عرضه می شوند که به طور معمول شامل یک سقف تقویت شده است. انتخاب نسخه سنگین می تواند حرکت خوبی باشد در صورتی که یک خودرو، تجهیزات مزرعه یا ماشین های سنگین دیگری بر روی منطقه تانک حرکت کنند.

الزامات نصب

تمامی سپتیک تانک های بتنی به دلیل اندازه و وزن نیاز به نصب حرفه ای دارند.
این مخازن از سنگین‌ترین مواد موجود ساخته شده‌اند، و اگرچه ناهموار هستند، اما برای نصب به تجهیزات بزرگ و سنگین نیاز دارند. اگر مکان پیشنهادی یا مکان فعلی مخزن سپتیک بتنی شما امکان دسترسی برای ماشین آلات سنگین را فراهم نمی کند، ممکن است بخواهید یک مخزن فایبرگلاس یا پلاستیکی (پلی اتیلن) را در نظر بگیرید.
از آنجایی که بیشتر مخازن بتنی از پیش ساخته می شوند، همه آنها در اندازه، وزن و ابعاد متفاوت هستند. اما در نظر داشته باشید که تمامی این مشخصات تقریبی است.

طول عمر و دوام

عملکرد طولانی مدت سپتیک تانک بتنی به نحوه تولید آن بستگی دارد. بتن با کیفیت بالا، آب بندی مناسب، و افزودن محصولات فولادی سازه ای مانند مش و میلگرد باعث افزایش پشتیبانی، استحکام و یکپارچگی سازه می شود.
توجه داشته باشید که مخازن سپتیک بتنی در شرایط بسیار سرد می توانند ترک بخورند و بیشتر از نمونه های پلاستیکی و فایبرگلاس خود در معرض نشتی هستند.

حفره برای سپتیک تانک بتنی 1000 گالن حفر شده است

حفره برای سپتیک تانک بتنی 1000 گالن حفر شده است

بافل سپتیک تانک 

بافل سپتیک تانک 

بافل های ورودی و خروجی به فیلتر کردن مواد زائد جامد، روغن ها و کف از پساب کمک می کنند.

بافل های ورودی

یک بافل ورودی در قسمت ورودی سپتیک تانک نزدیک به محل اتصال مخزن فاضلاب از ساختار محفظه به مخزن نصب شده است. بافل ورودی برای سلامت و موفقیت کل سیستم سپتیک بسیار مهم است زیرا مانع از گرفتگی جریان کف و روغن در لوله ورودی می شود.
بافل ورودی یک گردن بطری است که به طور خاص برای موارد زیر نصب شده است:

نحوه اضافه کردن باکتری به سپتیک تانک: 2 راه ارگانیک
خواندن

• کاهش ورود پساب به مخزن سپتیک: جریان خروجی پساب با سرعت بالا می تواند با مخلوط کردن ناخواسته زباله جامد ته نشین شده با روغن ها، کف و پساب، فرآیند تجزیه را مختل کند.
• از ورود گازهای فاضلاب به خط فاضلاب جلوگیری کنید. این گازها می توانند دوباره به خانه یا ساختمان نفوذ کنند و باعث ایجاد بوی مضر شوند.

بافل خروجی

هر سپتیک تانک باید یک بافل خروجی متصل به لوله خروجی داشته باشد.
مشابه بافل ورودی، اما برعکس، بافل خروجی نیز به عنوان یک گردن بطری طراحی شده است که:
• نگهداری زباله ها، روغن ها و مواد زائد جامد در سپتیک تانک
• جلوگیری از دفع مواد زائد به غیر از پساب به داخل لوله خروجی و زهکشی / میدان شستشو.
تمام پساب خروجی از سپتیک تانک باید عاری از مواد زائد جامد باشد. در غیر این صورت، جامدات و روغن‌ها، میدان زهکشی/زمین شسته‌شوی را آلوده می‌کنند و باعث می‌شوند که پشتیبان‌ها و آلاینده‌ها وارد محیط شوند.
اگر مطمئن نیستید که بافل های شما به درستی نصب شده اند یا ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند، حتما با یک متخصص سپتیک تایید شده مشورت کنید.
سپتیک تانک فایبرگلاس و پلاستیک (پلی اتیلن).
سپتیک تانک های فایبرگلاس و پلاستیک (پلی اتلین) نیز انتخاب خوبی هستند، به خصوص در شرایط خاص در منطقه شما.

سپتیک تانک پلاستیکی سنگین (پلی اتیلن).

سپتیک تانک پلاستیکی سنگین (پلی اتیلن).

سپتیک تانک پلاستیکی سنگین (پلی اتیلن).

تحرک

سپتیک تانک های فایبرگلاس و پلی اتیلن به راحتی توسط خدمه کارگری قابل جابجایی هستند، در حالی که مخازن سپتیک بتنی معمولاً به یک کامیون مجهز به جرثقیل و بوم نیاز دارند. در نتیجه، مخازن فایبرگلاس و پلاستیک اغلب در مناطقی که برای کامیون های حمل مخزن سپتیک بتونی قابل دسترس نیست استفاده می شود.
اکثر مخازن سپتیک فایبرگلاس و پلاستیک در مقایسه با نمونه های بتنی که به راحتی 20 تا 30 برابر وزن دارند، حدود 300+ پوند وزن دارند.

چگونه سپتیک تانک خود را باز کنیم
خواندن

مقرون به صرفه بودن

اگر به دنبال جایگزینی ارزان‌تر برای بتن هستید، فایبرگلاس و پلاستیک (پلی اتیلن) با کسری از هزینه، گزینه‌های عالی هستند.
بیشتر سپتیک تانک های فایبرگلاس و پلاستیک هزاران دلار کمتر از بتن هستند.

دوام

هر دو سپتیک تانک پلاستیکی و فایبرگلاس در مقایسه با مخزن سپتیک بتنی احتمال ترک خوردن کمتری دارند. و از آنجایی که فایبرگلاس و پلاستیک مواد غیر متخلخل هستند، معمولاً مشکلی با رشد ریشه درختان یا بوته ها در مخزن و ایجاد نشت از طریق آسیب ریشه وجود ندارد.
گفته می شود، در هنگام نصب باید مراقب بود زیرا ماشین آلات سنگین می توانند به راحتی به مخزن به دلیل مشخصات نازک تر و مواد سبک تر آن آسیب بزنند. مانند مخازن بتن، مخازن فایبرگلاس/پلاستیک نیز می توانند با وزن زیاد روی سطح بالا آسیب ببینند.
یک متخصص سپتیک می داند که زمین را به درستی علامت گذاری کند تا از رانندگی در نزدیکی سطح جلوگیری کند.
اگرچه مخازن پلاستیکی و فایبر گلاس بادوام هستند، اما در شرایط خاص همچنان ممکن است نشتی ایجاد کنند. بنابراین بهتر است قبل از پرداختن به یک ماده خاص با یک متخصص نصب سپتیک مشورت کنید.
اندازه قطعه، محل مخزن، سطح آب زیرزمینی و آب و هوا همگی می توانند در تصمیم گیری نقش داشته باشند.

شناور

مزایای پلاستیک و فایبرگلاس نیز می تواند مشکل ساز باشد. بله، ماهیت سبک وزن هر دو ماده برای نصب ایده آل است، اما این طبیعت سبک وزن باعث شناوری بالا می شود.
ممکن است در طوفان، یک مخزن پلاستیکی یا فایبرگلاس از کوپلینگ‌های خود جدا شود، که می‌تواند صدمات قابل‌توجهی به سیستم سپتیک و دارایی صاحبان خانه وارد کند که هزاران دلار هزینه برای جبران آن دارد.
یک راه حل آسان، ریختن یک دال بتنی برای کمک به وزن کردن مخزن است. اگرچه در ریختن یک بستر بتنی و اتصال آن به یک مخزن سپتیک فایبرگلاس/پلاستیک برای پایداری، طنزی وجود دارد.
اگر در منطقه ای با آب زیرزمینی بالا زندگی می کنید، به دنبال یک متخصص باشید تا مطمئن شوید که سطح آب بالاتر به مخزن فایبرگلاس/پلاستیکی شما آسیب نمی رساند.

سپتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان