برای شکستن مواد جامد در سپتیک تانک چه باید کرد و چه نباید انجام داد؟

شکستن مواد جامد در سپتیک تانک

در حالی که یک سپتیک تانک با عملکرد مناسب همیشه دارای مواد جامد است – یک لایه “لجن” در پایین و یک لایه “فضول” شناور در بالا – مواد جامد بیش از حد می تواند منجر به مشکلات پرهزینه (و بدبو) شود. در حالی که بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از طریق بازرسی های منظم و پمپاژ توسط یک متخصص است، ما چندین باید و نباید برای حمایت از باکتری های لجن گیر در سپتیک تانک شما ارائه کرده ایم. بنابراین اگر به دنبال بهترین گزینه های درمانی برای سپتیک تانک هستید، به جای درستی آمده اید!

چیزهایی که باید بدانید

  • مخمرهای خشک فعال یا گوجه‌فرنگی‌های فاسد را هر 3 ماه یکبار در سپتیک‌تان بشویید تا از باکتری‌های مفید داخل آن حمایت کنید.
  • از فرستادن سطل زباله، مقادیر بیش از حد چربی و روغن و مواد شیمیایی خشن در فاضلاب خودداری کنید.
  • حداقل هر 3 سال یکبار مخزن خود را بازرسی و پمپاژ حرفه ای انجام دهید.

شکستن مواد جامد در سپتیک تانک

روشهای شکستن مواد جامد در سپتیک تانک

روش اول : افزودنی های مخزن

  1. مقداری مخمر خشک فعال را بشویید تا باکتری های مفید را تغذیه کنید. باکتری های طبیعی برای تجزیه مواد جامد در یک مخزن سپتیک ضروری هستند. افزودن مخمر (یک باکتری) و شکر (یک منبع غذایی باکتری) هر 3 ماه یا بیشتر می تواند به حفظ تعداد باکتری های مخزن سپتیک کمک کند. در اینجا “دستور العمل” برای این درمان آمده است:
  • 3 قاشق غذاخوری (18 گرم) مخمر خشک فعال و 2 گرم (400 گرم) شکر قهوه ای را در 5 درجه سانتی گراد (1.2 لیتر) آب گرم حل کنید.
  • مخلوط حل شده را در زمانی که حداقل 3 ساعت پس از آن مصرف آب محدودی دارید، در توالت خود بشویید. (به عنوان مثال، این کار را قبل از رفتن به رختخواب یا رفتن برای یک روز انجام دهید.)
  1. به عنوان یک گزینه دیگر به باکتری های مخزن گوجه فرنگی فاسد بدهید. بله، فرستادن زهکشی برای تعمیر تانک سپتیک چیزی عجیب به نظر می رسد. گفته می شود، گوجه فرنگی فاسد حاوی آنزیم هایی است که به تجزیه مواد جامد و حمایت از باکتری های مفید کمک می کند. هر 3 ماه یا بیشتر، یکی از موارد زیر را امتحان کنید:
  • 3 تا 4 گوجه‌فرنگی گندیده را در یک کیسه بزرگ زیپ‌دار بریزید و با دستان خود آن‌ها را له کنید تا به پوره‌ای کمی درشت تبدیل شوند. این توالت را در 2 دسته شستشو دهید.
  • 3-4 گوجه فرنگی فاسد را برش دهید (یا از یک کیسه زیپ بسته برای له کردن استفاده کنید) و نیمی از یک گوجه فرنگی را هر بار برای آنها در زباله های خود بفرستید. آب را در تمام مدت جاری نگه دارید و پس از آن برای یک دقیقه خوب یا بیشتر.
بایدها و نبایدهای سیستم سپتیک
خواندن

توجه: برخی از کارشناسان سیستم سپتیک توصیه می کنند در صورت داشتن مخزن سپتیک، استفاده از زباله را به شدت محدود کنید (یا حتی کاملاً اجتناب کنید).

  1. استدلال های موافق و مخالف درمان های تجاری را در نظر بگیرید. در حالی که چنین محصولاتی به طور گسترده در دسترس هستند و معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند، نظرات متخصصان در مورد ارزش استفاده از درمان های تجاری سپتیک تانک مانند Rid-X تقسیم می شوند. موافقان می گویند که آنها یک راه آسان و موثر برای افزودن تعداد زیادی باکتری مفید به سیستم سپتیک شما هستند. مخالفان معمولاً یک یا چند مورد از موارد زیر را می گویند:
  • شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد افزودن باکتری به سیستم شما کمک می کند (برخلاف محافظت از باکتری های طبیعی موجود در سیستم شما).
  • درمان های تجاری هزینه بیشتری دارند و ممکن است بهتر از راه حل های DIY باکتری مانند مخمر خشک فعال نباشند.
  • راه حل های تجاری ممکن است خیلی خوب عمل کنند، مواد جامد مخزن شما را به قطعات کوچکی تجزیه می‌کنند که در نهایت به میدان تخلیه شما سرازیر می‌شوند و باعث انسداد و مشکلاتی در آنجا می‌شوند.

روش دوم : راه حل های دستی / حرفه ای

  1. یک متخصص را استخدام کنید تا سیستم سپتیک شما را حداقل هر 3 سال یکبار بررسی کند. حتی اگر اصول اولیه مراقبت از سپتیک تانک را خودتان بدانید، ارزش دارد که یک تکنسین حرفه ای سیستم سپتیک تانک شما را هر چند سال یکبار بازرسی کند. این بهترین راه برای تشخیص مشکلات (مانند مواد جامد بیش از حد) قبل از شدید شدن آنها است.
  1. مخزن خود را هر چند سال یکبار پمپ کنید. سپتیک تانک متوسط خانگی باید هر 3-5 سال یکبار پمپاژ و تمیز شود. در حالی که ممکن است انجام این کار در برخی مکان‌ها قانونی باشد، این قطعاً کاری است که بهتر است به متخصصان واگذار شود.
  • اگر فکر می‌کنید مخزن شما پر است، فوراً با یک متخصص تماس بگیرید، اما پمپ کردن مخزن را برای مدت نامحدود به تعویق نیندازید، فقط به این دلیل که متوجه هیچ نشانه‌ای مبنی بر پر بودن مخزن نشدید.
  1. لجن را هم بزنید (یا یک حرفه ای این کار را انجام دهد) تا گرفتگی ها یا لایه های ضخیم از بین برود. پمپ‌کننده‌های حرفه‌ای از هم زدن – معمولاً با یک قطب فلزی بلند یا ابزار مشابه – برای شکستن لایه “لجن” جامدات در پایین مخزن سپتیک استفاده می‌کنند تا بتوانند آن را پمپ کنند. هم زدن مشابه ممکن است به طور موقت انسداد لجن را در لوله خروجی مخزن (که به میدان تخلیه منتهی می شود) از بین ببرد..با این حال، به هر حال، مخزن باید هرچه سریعتر در این نقطه پمپ شود، زیرا لایه لجن نباید به 12 اینچ (30 سانتی متر) از لوله خروجی برسد.
  • اگر نیاز به هم زدن به عنوان یک اقدام اضطراری دارید، درب مخزن سپتیک را باز کنید، یک لوله فلزی بلند به طول 10 فوت (3.0 متر) برای یک مخزن مسکونی متوسط وارد کنید و لجن جامد در پایین را به بهترین شکل ممکن بشکنید. . پس از آن حتما درب مخزن را محکم ببندید. اما در صورت امکان از یک متخصص بخواهید که این کار را انجام دهد.
  1. هنگامی که مخزن را پمپاژ کردید، درخواست شستشوی معکوس کنید. همراه با هم زدن، این یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده پمپ کننده های حرفه ای است. در حین شستشوی معکوس، مقداری از مایع مکیده شده از مخزن سپتیک به داخل آن اسپری می شود تا مواد جامد برای حذف موثرتر تجزیه شوند. شستشوی معکوس به خودی خود مشکلات مخزن سپتیک را حل نمی کند، اما پمپاژ را برای خلاص شدن از تجمع لجن موثرتر می کند.
بایدها و نبایدهای سیستم سپتیک - 2
خواندن

روش سوم : از چه چیزی باید اجتناب کرد

  1. تخلیه زباله در توالت: هر پمپ کننده سپتیک تانک به شما می گوید که فقط باید زباله های انسانی و (حداقل مقدار لازم) دستمال حمام را در توالت تخلیه کنید. اگر با توالت خود مانند یک سطل زباله رفتار کنید، در نهایت با مسدود شدن مواد جامد مواجه خواهید شد که توسط باکتری های موجود در مخزن سپتیک شما قابل تجزیه نیستند. از مواردی مانند (اما نه محدود به) موارد زیر اجتناب کنید:
  • دستمال توالت
  • نخ دندان
  • ته سیگار
  • زمین های قهوه
  • بستر گربه
  • پوشک
  • محصولات بهداشتی زنانه
  • کاندوم
  • داروها (داروهای تاریخ مصرف گذشته و …)
  • دستمال مرطوب غیر قابل شستشو (دستمال مرطوب صورت، دستمال مرطوب کودک و غیره)
  • دستمال‌های قابل شستشو (با وجود اینکه به‌عنوان «قابل شستشو» و «ایمن برای سیستم‌های سپتیک» به بازار عرضه می‌شوند، اکثر متخصصان به شما می‌گویند که از این دستمال‌ها دوری کنید.)
  1. ریختن چربی ها و روغن ها در فاضلاب: این همیشه ایده بدی است زیرا چربی ها و روغن ها می توانند در لوله ها ببندند و گرفتگی ایجاد کنند. اگر مخزن سپتیک دارید، ایده بدتری است، زیرا چربی ها به راحتی توسط باکتری های موجود در مخزن بلعیده نمی شوند. چربی ها و روغن ها را در ظروف ببندید و به جای آن با سطل زباله بیرون بریزید.
  1. استفاده مکرر یا نادرست از زباله دان: به طور کلی، بهتر است حتی اگر مخزن سپتیک دارید، حتی از زباله دان نیز استفاده نکنید (چه برسد به استفاده از آن). برای شروع، مردم تمایل دارند چیزهایی (مانند گوشت، چربی و استخوان) را که به خوبی توسط باکتری‌های مخزن هضم نمی‌شوند، از بین ببرند. همچنین، حتی زمانی که غذاهای دوستدار باکتری (مانند میوه‌ها و سبزیجات) در اختیار قرار می‌گیرند، آنقدر کوچک پودر می‌شوند که در نهایت در مخزن شناور می‌شوند و ممکن است لوله خروجی را مسدود کنند.
  • اگر صاحب زباله دانی هستید، از آن به مقدار کم و فقط برای ضایعات میوه و سبزیجات استفاده کنید.
  1. تمیز کردن با مواد شیمیایی خشن که به مخزن ختم می‌شوند: بسیاری از مواد شیمیایی معمولی خانگی در از بین بردن باکتری‌ها عالی هستند، این دقیقاً همان کاری است که شما نمی‌خواهید در سپتیک تانک خود انجام دهید. به طور کلی استفاده از محصولات معمولی خانگی (مانند پاک کننده های توالت، سفید کننده های لباسشویی و غیره) گهگاه اشکالی ندارد، اما در صورت نیاز فقط از حداقل مقدار مورد نیاز استفاده کنید. در اینجا چند نکته بیشتر برای محافظت از باکتری های مفید مخزن شما آورده شده است:
  • به جای صابون آنتی باکتریال از صابون معمولی استفاده کنید – به یاد داشته باشید، شما سعی می کنید باکتری های مخزن سپتیک خود را از بین نبرید!
  • رنگ یا پاک کننده های رنگ استفاده شده را در فاضلاب نریزید و از آبکشی برس ها در سینک خودداری کنید.
  • به جای محصولات تجاری مملو از مواد شیمیایی، از پاک کننده های طبیعی مانند جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن سینک، وان و توالت استفاده کنید.
  • پاک کننده های شیمیایی تخلیه را کنار بگذارید و از گزینه هایی مانند پیستون یا آب جوش برای باز کردن گرفتگی توالت یا سینک استفاده کنید.
نحوه مراقبت از سیستم سپتیک
خواندن

منبع : wikihow

سپتیکمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان