نحوه تمیز کردن سپتیک تانک

برای پمپاژ مخزن خود آماده می شوید؟ ما اینجا هستیم تا در فرآیند تمیز کردن به شما کمک کنیم! هنگامی که یک مخزن سپتیک نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند با لجن و کف‌هایی که توسط باکتری‌ها تجزیه نمی‌شوند مسدود شود، که می‌تواند منجر به فروپاشی سیستمیک پرهزینه شود. این بسیار مهم است که مخزن خود را تمیز نگه دارید، و به همین دلیل است که مخزن شما به بازرسی و پمپ های منظم نیاز دارد. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه مخزن خود را کشف و تمیز کنید، اگرچه برای پمپاژ زباله ها به یک متخصص نیاز دارید.

مراحل تمیز کردن سپتیک تانک

مرحله 1 : در حال آماده کردن تانک

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک

  1. تانک خود را پیدا کنید در صورت امکان از لوله فاضلاب در سطح پایین خانه خود شروع کنید. جهت خروج از خانه را دنبال کنید. مخزن شما ممکن است آنجا باشد و دفن شده باشد. اکنون مکان یابی مخزن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، صرف نظر از اینکه شما یا یک بازرس ، مخزن را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 2

  1. قسمت بالای مخزن را حفر کنید. مخزن شما ممکن است در زیر زمین دفن شود. قبل از بازرسی، یک بیل بردارید و خاک اطراف بالای مخزن را پاک کنید. مخزن شما دارای یک درب درگاه دسترسی است که باید محکم و محکم باشد.
  • رایزرها را می توان در بالای مخزن اضافه کرد. اینها به شما کمک می کنند تا بدون حفاری مخزن را بیابید و به آن دسترسی پیدا کنید. پمپ کننده های سیستم سپتیک می توانند اینها را اضافه کنند.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 3

 

  1. مخزن را از نظر ترک بررسی کنید. در امتداد مخزن، از جمله داخل، برای مناطق آسیب دیده نگاه کنید. پس از پمپاژ مخزن، ترک ها باید توسط یک متخصص تعمیر شوند تا سیستم خراب نشود. به دنبال قطعات زنگ زده یا شکسته روی لوله های ورودی و خروجی مورد نیاز برای زهکشی باشید. هر جعبه توزیع یا اتاق پمپ را بررسی کنید، اگر مخزن شما متصل است.
  • مفید است که مقداری آب از خانه خود، مانند توالت یا ماشین لباسشویی خارج کنید تا ببینید آیا آب به مخزن می رسد و سپس به درستی تخلیه می شود.

مرحله 2 : پیدا کردن عمق تفاله

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 4

  1. یک لوله را برش دهید. با یک لوله پی وی سی ده فوتی (3 متری) شروع کنید. با استفاده از یک اره یا برش پی وی سی، آن را به یک بخش شش اینچی (15.24 سانتی متر) و یک بخش نه و نیم فوت (2.9 متر) جدا کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 5

 

  1. لوله ها را به هم بچسبانید. سیمان پی وی سی را در مفصل آرنج بریزید. لوله کوچکتر را با استفاده از سیمان و اتصال به بالای لوله بزرگتر وصل کنید. لوله مستقیماً به سمت راست یا چپ به شکل “L” بیرون می آید.
تفاوت بین سپتیک و فاضلاب چیست؟
خواندن

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 6

 

  1. هر انتها را کلاهک کنید. درپوش های پی وی سی را می توان در فروشگاه سخت افزاری که لوله ها، سیمان و کاترها را تهیه کردید، پیدا کرد. درپوش ها را روی لوله ها فشار دهید تا محکم شوند و در برابر جریان آب مقاومت کنند.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 7

 

  1. چوب را داخل سوراخ پایین بیاورید. چوب کف را با لوله کوچکتر در پایین و رو به بیرون به پهلو به شکل “L” نگه دارید. لوله را پایین بیاورید تا زمانی که آن را در برابر لایه بالایی زباله تانک سپتیک بدون شکستن نگه دارید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 8

 

  1. چوب را علامت گذاری کنید. از یک نشانگر یا یک تکه نوار برای نشان دادن نقطه بالایی تفاله استفاده کنید. هنگامی که لوله در بالای لایه کف قرار گرفت، علامت خود را در جایی قرار دهید که لوله از زمین به بالای مخزن شما می گذرد.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 9

 

  1. با فشار از طریق لایه کف. چوب را به زور از میان کف ها به سمت پایین فشار دهید. ممکن است لازم باشد چوب را بچرخانید تا قسمت نوک تیز از بین برود. هنگامی که به پایین لایه کف برسید، حرکت چوب را به جای چربی و روغن مقاوم در آب احساس خواهید کرد. چوب را همانطور که با قسمت بالای کف انجام دادید به سمت پایین کف نگه دارید، لوله کوچکتر را صاف و به پهلو نگه دارید تا چوب شکل “L” به خود بگیرد.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 10

  1. چوب را دوباره علامت بزنید. مجدداً از یک نشانگر یا نوار برای نشان دادن جایی که لایه کف به پایان می رسد استفاده کنید. علامت خود را به جایی که لوله از زمین می گذرد به بالای مخزن اضافه کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 11

 

  1. علائم را اندازه گیری کنید. چوب را با احتیاط بردارید و روی برزنت قرار دهید. برای تعیین فاصله بین دو علامتی که ایجاد کرده اید از متر استفاده کنید. این عمق سطح تفاله است. هنگامی که این لایه چربی و روغن تنها سه اینچ (7.62 سانتی متر) بالاتر از کف لوله خروجی باشد، مخزن باید پمپ شود.

مرحله 3 : آزمایش عمق لجن

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 12

 

  1. یک لوله را برش دهید. یک لوله پی وی سی ده فوتی (3 متری) را به زیربخش های پنج فوتی (1.5 متری) ببرید. این به شما امکان می دهد یک چوب دو قسمتی پایدار بسازید.
  1. لوله ها را به هم بچسبانید. دو لوله را با یک آداپتور مستقیم یا اتصال رزوه ای از فروشگاه سخت افزار وصل کنید. انتهای کانکتور را با استفاده از سیمان پی وی سی محکم کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 13

  1. هر انتها را کلاهک کنید. درپوش های پی وی سی را نیز می توانید در فروشگاه ابزار پیدا کنید. یک عدد را به هر انتهای چوب خود بمالید. آن را محکم فشار دهید تا هیچ فاضلابی وارد لوله نشود.
بایدها و نبایدهای سیستم سپتیک
خواندن

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 14

 

  1. مواد سفید را دور یک سر بپیچید. پارچه سفید، حوله، جوراب یا نوار چسب برای ثبت یک علامت برای نشان دادن عمق لجن مفید هستند. مواد را به دور یک سر، تا سه فوت (.91 متر) در طول لوله بپیچید. مواد را با پشتی نوار چسب، نوار یا رشته ای محکم کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 15

  1. چوب را از سوراخ کف گیر کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، از یک چوب ساخته شده برای آزمایش عمق کف استفاده کنید تا یک سوراخ در لایه بالایی مخزن ایجاد کنید. پس از انجام این کار، لجن را از سوراخ پایین بیاورید تا زمانی که احساس کنید به کف مخزن رسیده است.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 16

  1. چوب را به مدت سه دقیقه در جای خود نگه دارید. اجازه دهید چوب کمتر از سه دقیقه استراحت کند. هرچه چوب را بیشتر نگه دارید، بهتر می توانید اطمینان حاصل کنید که لجن مواد سفید شما را لکه دار می کند.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 17

  1. چوب را بردارید. حالا چوب را به سمت بالا بکشید، همانطور که آن را از سوراخی که در ابتدا ایجاد کرده بودید، ثابت نگه دارید. تا زمانی که آن را حرکت ندهید، چوب را لکه دار نمی کنید. آن را روی یک برزنت بگذارید تا لکه را از بین نبرید و بعدا بتوانید چوب را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 18

  1. لکه را اندازه بگیرید. از متر نواری برای یادداشت طول لکه از پایین چوب استفاده کنید. هنگامی که لجن یا لجن به اضافه کف یک سوم عمق مخزن (حدود 12 اینچ یا 30.48 سانتی متر ارتفاع) را اشغال می کند، باید پمپ شود. اگر لایه لجن در فاصله شش اینچ (15.24 سانتی متر) از کف لوله های خروجی باشد، مخزن باید پمپ شود.

مرحله 4 : تمیز کردن فیلتر بافل

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 19

  1. مخزن را باز کنید. در طول بازرسی سالیانه، پوشش مخزن را بالا بکشید. درپوش را کنار بگذارید و لوله هایی را که زباله ها را به مخزن هدایت می کنند و آب را از مخزن خارج می کند، قرار دهید. حفاظ ها در داخل آنها قرار دارند و کف و لجن را در جای خود نگه می دارند.
  • همه مخازن با فیلتر نصب نمی شوند.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 20

  1. فیلترها را بالا بکشید چند دستکش لاستیکی محافظ بپوشید. با استفاده از دستان خود، چنگک یا بیل زدن به دریچه خروجی برسید. فیلتر را بیرون بکشید. ممکن است رنگ روشن داشته باشد و در انتها یک دسته داشته باشد، اما اگر مخزن شما یک دسته داشته باشد، داخل بافل خروجی خواهد بود.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 21

  1. فیلتر را بشویید. فیلتر را روی سمت ورودی سپتیک تانک نگه دارید و آن را با شلنگ اسپری کنید یا آن را در یک سطل آب فرو کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مواد جامد دوباره داخل مخزن یا سطل می‌افتند. وقتی آبکشی تمام شد، ضایعات را دوباره داخل مخزن بریزید.
نحوه اجرای چربی گیر بتنی
خواندن

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 22

 

  1. فیلتر را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. به دنبال هرگونه ترک یا مواد جامد که فیلتر را مسدود کرده است، باشید. هنگامی که فیلتر به طور منظم تمیز نمی شود، پر می شود و از کار می افتد. اگر نمی توانید آن را تمیز کنید یا به نظر آسیب دیده است، آن را با یک فیلتر جدید جایگزین کنید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 23

  1. فیلتر را تعویض کنید. چه فیلتر قدیمی را برگردانید یا یک فیلتر جدید را نصب کنید، به کناره های فیلتر نگاه کنید. فیلتر ممکن است یک فلش روی آن باشد. هنگامی که فیلتر را به درستی نصب کنید، فلش به سمت پایین به سمت سیستم زهکشی می رود. وقتی فیلتر در بافل محکم شد، درب مخزن را محکم ببندید.

مرحله 5 : پمپاژ تانک

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 24

  1. مخزن را هر چند سال یکبار پمپ کنید. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند تا زمانی که لوله کشی کار می کند، مخزن نیازی به رفع مشکل ندارد. با حفظ مخزن قبل از مسدود شدن لجن و توقف تخلیه مایع، در نهایت هزاران دلار در تعمیرات پرهزینه صرفه جویی خواهید کرد. این کار باید هر یک تا سه سال یا هر زمان که اندازه‌گیری می‌کنید که سطح لجن و کف حدود یک سوم مخزن را اشغال کرده یا به لوله خروجی نزدیک می‌شود، انجام شود.
  • هر چه مخزن کوچکتر باشد یا تعداد افراد بیشتری خدمات تانک داشته باشد، نیاز به درمان بیشتر خواهد داشت. یک مخزن 750 گالنی، استاندارد در یک خانه دو خوابه، بدون پمپاژ حدود 4 سال دوام می آورد. برای چهار ساکن، کمتر از دو سال بدون پمپاژ دوام می آورد.
  • سرویس سالانه، با هزینه میلیونی، مخزن را تمیز نگه می دارد و اجازه می دهد تا هر گونه مشکلی قبل از تبدیل شدن به خرابی سپتیک جدی شناسایی شود.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 25

  1. زباله ها را پمپاژ کنید. پمپاژ شامل استفاده از یک پمپ چدنی است که می تواند روشن شود. پمپ مواد جامد را که توسط باکتری ها تجزیه نمی شوند را می مکد و آنها را به ظرفی مانند داخل تانکر می برد. پس از حذف لجن و کف، دیگر نیازی به وارد کردن باکتری یا آب ندارید.

نحوه تمیز کردن سپتیک تانک 26

  1. زباله های سپتیک را دور بریزید. حتی اگر خودتان اقدام به پمپاژ مخزن کنید، باید زباله ها را به روشی قانونی دفع کنید. زباله ها باید با یک تانکر به مکان انتخابی دولت دور از آب و مناطقی که مردم در آن جمع می شوند منتقل شوند. به همین دلیل، بهتر است اجازه دهید یک متخصص به آن رسیدگی کند.

منبع :wikihow

سپتیکمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان