نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک


بیشتر سیستم‌های سپتیک تانک خصوصی از دو بخش تشکیل شده‌اند: مخازن نگهدارنده و هضم کننده، و میدان پراکندگی.با پر شدن اولین مخزن نگهدارنده، زباله های مایع به مخزن دوم منتقل می شوند. هنگامی که مخزن دوم با مایع پر می شود، در خاک زیر آن پراکنده می شود. سیستم نشان داده شده در اینجا یک سیستم کوچک است که برای استفاده محدود توسط دو نفر بدون لباسشویی طراحی شده است. مخزن بسیار کوچکتر از آنچه در آیین نامه های ساختمانی لازم است است، و برخی از موارد مهم مانند حفاظ های داخلی و ارزیابی سایت واجد شرایط را در طراحی از دست داده است. این سیستم از دو درام (210 L)  US gal55 استفاده می کند، در مقابل مخازن

 1000-2000 US gal(3,800-7,600 L)

که برای یک سیستم سپتیک خانگی استاندارد استفاده می شود. این سیستم همچنین دارای یک میدان پراکندگی در حدود یک سوم از یک خانه بزرگ است.

صاحبان املاکی که قصد دارند سیستمی مشابه این سیستم داشته باشند بهتر است زباله ها را به طور ایمن دفع کنید. توالت های کم مصرف امروزی کمتر از دو گالن در هر شستشو مصرف می کنند. این سیستم چنین باری را تحمل خواهد کرد. برای افرادی که در مکان هایی زندگی می کنند که راهکار سپتیک وجود ندارد، می تواند نجات دهنده باشد.

مراحل ساخت سیستم سپتیک کوچک :

مرحله 1 : برش مخزن ها

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک

 

  1. یک سوراخ در بالای هر درام به اندازه بیرونی فلنج توالت ایجاد کنید. قطر بیرونی فلنج توالت مورد استفاده را اندازه بگیرید. سوراخ را روی لبه درام قرار دهید تا بتوانید به راحتی آنها را به لوله ها متصل کنید. برای بریدن درام ها از اره سابر استفاده کنید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 2

  1. به هر سوراخ یک فلنج توالت 4 اینچی (10 سانتی متری) وصل کنید. فلنج ها را به بالای هر مخزن فشار دهید تا در هم سطح شوند. فلنج ها را در مخازن پیچ کنید تا پس از قرار دادن آنها حرکت یا جابجا نشوند.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 3

  1. یک سوراخ 4 اینچی (10 سانتی متری) در اولین درام در سمت مقابل به عنوان سوراخ در بالا برش دهید. سوراخ را حدود 4 تا 5 اینچ (10 تا 13 سانتی متر) از بالای درام پایین قرار دهید و مطمئن شوید که با سوراخ بالای مخزن هم راستا باشد. سوراخ را با اره سابر یا اره سوراخ دار ببرید.
تاریخچه مختصری از سپتیک تانک ها
خواندن

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 4

  1. 2 سوراخ در کنار درام با زاویه 45 درجه از مرکز سوراخ در بالا برش دهید. خط مرکزی را که از وسط سوراخ بالای درام عبور می کند پیدا کنید. از دو طرف خط مرکزی زوایای 45 درجه ایجاد کنید و روی درام دوم علامت بزنید. برای بریدن کناره بشکه و ایجاد سوراخ از یک سابر یا اره سوراخ دار استفاده کنید.

مرحله 2 : قرار دادن تانک ها در زیر زمین

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 5

  1. خندقی به ابعاد 3 × 26 × 4 فوت (91 × 7.92 × 1.22 متر) حفر کنید. از یک بیل یا بیل مکانیکی برای ایجاد سوراخ در محلی که می خواهید مخزن خود استفاده کنید. به حفاری ادامه دهید تا حفره 4 فوت (1.2 متر) عرض، 26 فوت (7.9 متر) طول و 3 فوت (0.91 متر) عمق داشته باشد.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 6

 

  1. درام را با 1 سوراخ جانبی در انتهای ترانشه قرار دهید. هنگامی که درام را پایین می آورید، مطمئن شوید که در یک سطح قرار دارد. بررسی کنید که بالای درام حداقل 4 اینچ (10 سانتی متر) زیر سطح باشد.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 7

  1. برای قرار دادن درام دوم در مقابل درام اول، یک سوراخ به عمق 1 فوت (30 سانتی متر) حفر کنید. سوراخ خود را به همان قطر درام که در آن قرار می دهید ایجاد کنید تا محکم باشد و حرکت نکند.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 8

 

  1. سوراخ را با سنگریزه تراز کنید تا خم 90 درجه از سوراخ کنار درام بالایی تا فلنج توالت درام پایینی منطبق شود. خم 90 درجه را بین دو درام خشک کنید تا ببینید آیا سوراخ ها به خوبی ردیف می شوند. اگر می خواهید خط لوله را بهتر کنید، سوراخ را کمی عمیق تر حفر کنید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 9

 

  1. 3 1/2 و 1⁄2 2  اینچ (8.9 و 6.4 سانتی متر) از لوله ABS 4 اینچی (10 سانتی متر) را برش دهید و آنها را روی خم بچسبانید. قطعات لوله ABS یا برآمدگی های کوچک را با اره برقی برش دهید. قطعات را در خم قرار دهید و از چسب PVC برای محکم کردن آنها در جای خود استفاده کنید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 10

  1. تناسب را برای تراز بین دو درام تست کنید. انتهای نوک سینه 1⁄2 2 اینچی (6.4 سانتی متر) را در سوراخ کناری درام اول قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که نوک سینه در انتهای دیگر با سوراخ بالای درام دوم همخوانی دارد.
برای شکستن مواد جامد در سپتیک تانک چه باید کرد و چه نباید انجام داد؟
خواندن

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 11

 

  1. انتهای برآمدگی کوچک 1⁄2 3 اینچی (8.9 سانتی متر) را به فلنج توالت روی مخزن دوم بچسبانید. برای محکم کردن خم در محل خود از چسب PVC استفاده کنید. هنوز نگران اتصال به اولین درام نباشید زیرا بعداً آن را وصل خواهید کرد.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 12

  1. یک خم Y را به برآمدگی کوچک 1⁄2 3 اینچی (8.9 سانتی متر) بچسبانید و یک خم 45 درجه به قسمت زاویه دار آن اضافه کنید. از چسب PVC خود برای محکم کردن یک نوک پستان در انتهای خم Y استفاده کنید. لوله زاویه دار را روی خم Y تراز کنید تا با خط زباله ورودی مطابقت داشته باشد و آن را به فلنج توالت بچسبانید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 13

1/2 2 اینچ (6.4 سانتی متر) برآمدگی کوچک را به یک انتهای خمیدگی های 45 درجه برش داده و بچسبانید و آنها را در کنار درام پایین قرار دهید. انتهای خمیدگی های 45 درجه را به گونه ای نشانه بگیرید که عمود بر پایین ترانشه باشند.

مرحله 3 : اتصال لوله های تخلیه

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 14

  1. یک چوب را به زمین بکوبید تا بالای چوب با انتهای خمیدگی های 45 درجه همسطح شود.. با استفاده از پتک یا چکش، میله ها را به داخل زمین برانید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 15

  1. یک بلوک به عرض 1 اینچ (2.5 سانتی متر) را به انتهای سطح 4 فوت (1.2 متر) بچسبانید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که لوله های تخلیه شیب دار ایجاد می کنید تا مخازن شما تخلیه شوند.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 16

  1. میله دیگری را در حدود 7⁄8  3 فوت (1.2 متر) در پایین ترانشه نسبت به گودال اول قرار دهید. از چکش خود استفاده کنید تا چوب را به سمت پایین بکشید تا به همان ارتفاع اولی برسد.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 17

  1. انتهای سطح را بدون بلوک روی پایه اول و بلوک را روی پایه دوم قرار دهید. پایه دوم را پایین بیاورید تا سطح متعادل شود. پایه دوم اکنون 1 اینچ (2.5 سانتی متر) کمتر از اولین است، یا 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) به ازای هر 1 فوت (30 سانتی متر) کمتر است.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 18

  1. این روند را تا زمانی که پایه هایی به طول گودال داشته باشید تکرار کنید. به اضافه کردن پایه ها به پایین بقیه گودال هر 7⁄8 3 فوت (1.2 متر) از آخرین گودال ادامه دهید تا پایه ها از درام دور شوند.
فیلتر-شنی-تصفیه-آب
خواندن

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 19

  1. سنگریزه را در گودال قرار دهید تا جایی که قسمت بالای شن با قسمت بالای پایه ها همسطح شود. سنگریزه اکنون با شیب 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) به ازای هر 1 فوت (30 سانتی متر) فاصله افقی از درام دور می شود.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 20

  1. 20 فوت (6.1 متر) لوله تخلیه سوراخ شده را روی هر سوراخ روی درام دوم قرار دهید. انتهای لوله های تخلیه را به خم های 45 درجه در درام پایین بکشید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ‌های لوله‌ها رو به پایین است تا مایعات دوباره به زمین خیس شوند.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 21

  1. لوله ها را با سطح بررسی کنید تا ببینید آیا درجه 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) در طول لوله سازگار است یا خیر. شیب را با افزودن یا حذف شن زیر لوله تنظیم کنید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 22

  1. خم های 45 درجه و 90 درجه را به ترتیب به درام پایین و بالایی ببندید. برای بهترین آب بندی لوله های تخلیه از یک درزگیر اپوکسی یا سیلیکونی 2 قسمتی استفاده کنید. سعی کنید برای این کار از لوله فلکس استفاده کنید تا در صورت جابجایی زمین کمی تسلیم شود.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 23

  1. درام پایینی را با آب پر کنید تا از فرو ریختن آن در زیر وزن شن جلوگیری کنید. سنگر را تا بالای درام پایین با شن باقی مانده دفن کنید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 24

  1. پارچه منظره را روی شن قرار دهید. این کار از نفوذ خاک به داخل شن جلوگیری می کند و تضمین می کند که زهکشی خوبی در مخازن خود دارید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 25

  1. قسمت باقیمانده ترانشه را با خاک پر کنید و به خوبی به درجه اصلی فشرده کنید. پس از اتمام پر کردن منطقه با خاک، مطمئن شوید که سطح زمین صاف است. لوله بالایی اولین مخزن را در معرض دید قرار دهید تا در صورت نیاز به تخلیه آنها بعداً بتوانید به راحتی به مخازن دسترسی داشته باشید.

نحوه ساخت یک سیستم سپتیک کوچک 26

  1. درام بالایی را با آب پر کنید. آب را مستقیماً از درام بالایی به پایین لوله های در معرض دید بریزید. به پر کردن درام ادامه دهید تا پر شود و یک کلاهک روی آن قرار دهید تا آن را ببندید.

منبع :wikihow

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان