نحوه مراقبت از سیستم سپتیک

برای اینکه سیستم لوله کشی خانه شما بهترین عملکرد خود را حفظ کند، باید از سیستم سپتیک خود مراقبت کنید. خوشبختانه انجام آن نسبتاً آسان است. مکان یابی کنید، بررسی کنید، و مطمئن شوید که سپتیک تانک شما با جاری شدن آب در آن کار می کند. سطح لجن و کف خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خیلی بالا نمی روند. هر چند سال یکبار، باید سیستم خود را توسط یک متخصص پمپاژ کنید. همچنین می توانید از عادات خوب برای کمک به حفظ سیستم سپتیک و افزایش طول عمر آن استفاده کنید.

روشهای مراقبت از سپتک تانک :

روش 1 : بازرسی سیستم سپتیک

  1. لوله فاضلاب خود را دنبال کنید تا مخزن سپتیک خود را پیدا کنید. در زیرزمین یا فضای خزنده خود به دنبال لوله فاضلاب خود باشید. جهت شناسایی لوله فاضلاب را دنبال کنید تا محل کلی سیستم سپتیک خود را شناسایی کنید. به بیرون برگردید و به اطراف آن منطقه نگاه کنید تا سپتیک تانک خود را شناسایی کنید.
  • لوله ای را که می دانید زهکشی است پیدا کنید، مانند لوله ای که از توالت یا سینک می آید، و آن را دنبال کنید تا به لوله بزرگتری متصل شود. لوله بزرگتر لوله فاضلاب شماست.
  • هنگامی که سپتیک تانک خود را پیدا کردید، نقشه ای از محل آن ترسیم کنید تا بتوانید در آینده آن را پیدا کنید.
  • به طور معمول، تانک های سپتیک حداقل 15 فوت (4.6 متر) از خانه شما فاصله دارند.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 2

  1. کثیفی را که بالای مخزن خود را پوشانده است پاک کنید. اگر مخزن شما در زیر زمین دفن شده است، باید قسمت بالایی آن را در معرض دید قرار دهید تا بتوانید آن را بررسی کرده و به آن دسترسی داشته باشید. از بیل استفاده کنید تا به اندازه ای کثیف را از بین ببرید تا بتوانید بالای مخزن و منهول را ببینید.
  • مراقب باشید هنگام حفاری تیغه بیل را وارد سیستم سپتیک نکنید.
  • مخزن را به اندازه کافی باز کنید تا آن را بررسی کنید تا بتوانید پس از اتمام کار دوباره آن را دفن کنید تا قابل مشاهده نباشد.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 3

  1. هرگونه ترک یا آسیب به مخزن سپتیک را بررسی کنید. هر زمان که بالای مخزن را در معرض دید قرار دادید، به سطح آن نگاه کنید. به دنبال زنگ زدگی، فرورفتگی، ترک یا هر نشانه دیگری از آسیب مخزن باشید. آسیب جدی نیاز به بازرسی و احتمالاً تعمیرات توسط متخصص سپتیک تانک دارد.
  • خوردگی و زنگ زدگی زیاد می تواند به این معنی باشد که زمان تعویض مخزن فرا رسیده است.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 4

  1. یک توالت را بشویید تا مطمئن شوید که مخزن به درستی کار می کند. یک راه ساده برای آزمایش اینکه آیا لوله کشی شما به درستی کار می کند و تا سپتیک تانک طی می کند یا خیر، این است که اتصالات را با جاری شدن آب از طریق آنها بررسی کنید. نزدیک مخزن بایستید، از کسی بخواهید که توالت را تخلیه کند و به صدای آب که به مخزن می‌رود گوش دهید.
  • در صورت مشاهده حباب آب در زمین یا شکافی در سیستم، مخزن شما نیاز به تعمیر توسط متخصص سپتیک تانک دارد.

نکته: اگر در حالی که نزدیک مخزن ایستاده اید، شخص دیگری برای شستشوی توالت ندارید، یک شیر آب را باز کنید و سپس به سمت مخزن بروید تا مطمئن شوید که آب به درستی به مخزن می رسد.

انواع سپتیک تانک
خواندن

روش 2 : بررسی سطح Scum

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 5

  1. 6 اینچ (15 سانتی متر) از لوله پی وی سی 10 فوت (3.0 متر) را برش دهید. برای اندازه گیری سطح کف در سیستم سپتیک خود، باید یک چوب اندازه گیری از لوله PVC ایجاد کنید. برای جدا کردن بخش کوچکی از لوله بزرگتر از اره یا لوله برش استفاده کنید.
  • لوله پی وی سی نسبتا ارزان است و می توان آن را در فروشگاه های ابزار فروشی و آنلاین پیدا کرد.
  • در صورت لزوم از کاغذ سنباده برای صاف کردن لبه های لوله بریده شده استفاده کنید.
  • لوله را به طور مساوی برش دهید تا یک لبه مستقیم تشکیل شود که در مفصل آرنج قرار می گیرد.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 6

 

  1. قسمت کوچکتر را با یک مفصل آرنج به لوله بزرگتر بچسبانید. یک مفصل آرنج PVC بردارید و قسمت کوچکتر را داخل آن قرار دهید. روی لوله و محل اتصال چسب بزنید تا به هم ببندند. سپس لوله بزرگتر را داخل محل اتصال قرار دهید و برای اتصال آنها چسب بزنید.
  • می توانید اتصالات زانویی را که مناسب لوله های پی وی سی شما هستند در فروشگاه های ابزار فروشی پیدا کنید.
  • از چسب قوی استفاده کنید و به اندازه کافی برای ایجاد مهر و موم محکم استفاده کنید.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 7

  1. در دو سر لوله درپوش های پلاستیکی قرار دهید. از کلاهک های پلاستیکی طراحی شده برای قرار گرفتن روی لوله های PVC استفاده کنید و هر دو انتهای لوله L شکل را با آنها ببندید. آنها باید محکم در جای خود بچسبند تا مهر و موم ایجاد شود.
  • می‌توانید درپوش‌های پلاستیکی برای لوله‌های PVC را در فروشگاه‌های ابزار فروشی یا آنلاین پیدا کنید.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 8

  1. لوله را در سیستم سپتیک قرار دهید تا زمانی که با کف تماس پیدا کند. شما باید 2 سطح را اندازه بگیرید تا عمق تفاله را در مخزن خود بیابید. انتهای کوتاه لوله L شکل را در منهول مخزن خود قرار دهید تا زمانی که با بالای مایع داخل مخزن تماس پیدا کند و طرف بلند آن مستقیماً به سمت بالا چسبیده باشد. این بالای لایه تفاله است.
  • برای اندازه گیری دقیق، اجازه دهید لوله روی سطح بالایی شناور شود.

نکته: لوله را در مقابل دهانه منهول قرار دهید تا جابجا نشود.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 9

  1. از یک نشانگر برای علامت گذاری لوله در بالای منهول استفاده کنید. برای انجام اولین اندازه گیری، لوله را در جایی که حتی بالای منهول است علامت بزنید. لوله باید در بالای لایه کف شناور باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که خطی که علامت گذاری می کنید صاف و یکدست باشد.
  • از یک نشانگر مشکی استفاده کنید تا در مقابل لوله پی وی سی سفید راحت تر دیده شود.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 10

  1. لوله را از لابه لای کف ها فشار دهید و دوباره آن را علامت بزنید. پس از اندازه گیری لایه بالایی کف، لوله را از طریق کف به پایین فشار دهید تا زمانی که با کف لایه متراکم کف تماس پیدا کند و به لایه فاضلاب برسد. سپس لوله را در جایی که حتی با بالای منهول است علامت بزنید.
  • لوله را در حالی که آن را در کف مخزن نگه می دارید ثابت نگه دارید تا هنگام علامت گذاری آن حرکت نکند.
  • لایه فاضلاب مقاومت بسیار کمتری خواهد داشت و به شما می گوید که به انتهای لایه کف رسیده اید.
نحوه اجرای چربی گیر بتنی
خواندن

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 11

  1. فاصله بین علامت ها را اندازه بگیرید تا عمق کف را پیدا کنید. لوله را از سپتیک تانک بیرون بکشید و آن را در جای خود قرار دهید. از یک خط کش یا متر برای اندازه گیری فاصله بین 2 علامت استفاده کنید. این عمق تفاله در مخزن شماست. اگر لایه کف تا 6 اینچ (15 سانتی متر) پایین دریچه خروجی یا لوله ای که در دهانه منهول می بینید قرار دارد، مخزن شما باید پمپ شود.
  • اندازه گیری های خود را یادداشت کنید تا بتوانید بعداً به آنها ارجاع دهید و در صورت لزوم آنها را در اختیار متخصص سپتیک تانک قرار دهید.

روش 3 : اندازه گیری لایه لجن

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 12

  1. از یک لوله پی وی سی 10 فوت (3.0 متر) با کلاهک در دو انتها استفاده کنید. برای ساخت لوله ای که می توانید از آن برای اندازه گیری لایه لجن در مخزن خود استفاده کنید، از لوله پی وی سی تمیز استفاده کنید. در هر دو انتها کلاهک‌های پلاستیکی قرار دهید تا لوله هوابند نباشد.
  • لوله های پی وی سی و درپوش های پلاستیکی را می توانید در فروشگاه های ابزار و آنلاین پیدا کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که درپوش های پلاستیکی به طور ایمن در جای خود محکم شوند.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 13

  1. یک حوله سفید را دور 1 انتهای لوله بپیچید. برای اندازه گیری سطح لجن خود به یک پارچه یا حوله سفید نیاز دارید تا بتوانید به راحتی علامت لکه ای را که لجن باقی می گذارد، مشاهده کنید. حوله را دور یک انتهای لوله بپیچید و سپس دور آن را نوار بپیچید تا محکم و محکم شود.
  • می توانید از هر نوع نواری استفاده کنید، اما حتما به اندازه کافی برای محکم کردن پارچه روی لوله استفاده کنید.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 14

  1. لوله را تا انتها داخل سپتیک تانک قرار دهید. اگر اخیراً لایه کف را اندازه‌گیری کرده‌اید، لوله را از سوراخ موجود در کف بگذرانید. لوله را تا انتهای مخزن فشار دهید و در جای خود نگه دارید.
  • مهم است که لوله را ثابت نگه دارید تا اندازه گیری دقیق انجام شود.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 15

  1. اجازه دهید لوله به مدت 3 دقیقه بماند. لوله را تا زمانی که لایه لجن جابجا می شود ثابت نگه دارید و پارچه انتهای لوله را لکه دار کند. حداقل 3 دقیقه صبر کنید تا لجن به طور موثر پارچه را لکه دار کند.

نکته: یک تایمر تنظیم کنید تا بتوانید روی ثابت نگه داشتن لوله تمرکز کنید.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 16

لوله را بردارید و لکه را اندازه بگیرید. پس از 3 دقیقه، لوله را به آرامی بیرون آورده و آن را در جای خود قرار دهید. از یک خط کش یا متر برای اندازه گیری لکه روی حوله استفاده کنید تا عمق لایه لجن خود را پیدا کنید. اگر لایه لجن در 12 اینچ (30 سانتی متر) بافل خروجی قرار دارد، باید مخزن خود را پمپ کنید.

  • اندازه گیری های خود را یادداشت کنید تا بتوانید آنها را پیگیری کنید.

روش 4 : پمپاژ سیستم سپتیک شما

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 17

  1. سیستم سپتیک خود را هر 3 سال یکبار پمپ کنید. سیستم سپتیک یک خانوار متوسط باید هر چند سال یکبار پمپ شود تا سیستم به درستی کار کند. اگر سطح لجن یا کف شما خیلی زیاد شود، ممکن است لازم باشد مخزن خود را زودتر پمپاژ کنید.
  • اگر سیستم جایگزینی با کلیدهای شناور الکتریکی یا قطعات مکانیکی دارید، سالانه مخزن خود را بررسی کنید.
  • اگر سطح لجن یا کف شما خیلی زیاد است، در اسرع وقت سیستم خود را پمپاژ کنید.
نحوه اضافه کردن باکتری به سپتیک تانک: 2 راه ارگانیک
خواندن

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 18

  1. برای پمپاژ مخزن خود با یک متخصص سپتیک تانک تماس بگیرید. پمپاژ صحیح یک سیستم سپتیک به یک متخصص تانک سپتیک تایید شده نیاز دارد که تجهیزات و آموزش مناسب را داشته باشد
  • قرار ملاقاتی را برای زمانی که در خانه خواهید بود تنظیم کنید تا بتوانید تماشا کنید که آنها باک شما را پمپ می کنند تا مطمئن شوید که درست انجام شده است.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 19

  1. هر اندازه گیری را که انجام داده اید به متخصص ارائه دهید. اگر سطح لجن و کف خود را خودتان اندازه گیری کرده اید، اندازه گیری های خود را به متخصص سپتیک تانک بدهید. آنها می توانند در هنگام پمپاژ سیستم سپتیک به آنها کمک کنند.
  • همچنین می‌توانید اندازه‌گیری‌های خود را با اندازه‌گیری‌های آنها مقایسه کنید تا مطمئن شوید که صادق هستند.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 20

  1. سوابق هر کار انجام شده بر روی سیستم سپتیک خود را نگه دارید. هر زمان که کار حرفه ای روی سیستم سپتیک خود دارید یا پمپ می کنید، سوابق را در مکانی امن نگه دارید. اگر بخواهید ببینید چه کاری انجام شده است یا اینکه تانک سپتیک شما آسیب دیده است، می توانند بعداً مفید باشند.
  • سوابق خود را در یک کابینت پرونده نگهداری کنید تا بدانید کجا هستند.

روش 5 : سالم نگه داشتن سیستم سپتیک

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 21

  1. برای کاهش مصرف آب، توالت های با راندمان بالا نصب کنید. توالت می تواند تا 30 درصد از مصرف آب خانگی شما را تشکیل دهد. توالت‌های قدیمی‌تر از آب بیشتری برای عملکرد استفاده می‌کنند و آب اضافی به سیستم سپتیک شما می‌پیچد و باعث ساییدگی و پارگی می‌شود. توالت های خود را با توالت های با راندمان بالا تعویض کنید تا طول عمر سپتیک تانک خود را افزایش دهید.
  • از یک لوله کش خبره بخواهید که توالت شما را نصب کند تا به درستی انجام شود.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 22

  1. از سر دوش هایی استفاده کنید که آب را حفظ کنند. سر دوش‌های با راندمان بالا و محدودکننده‌های جریان به کاهش میزان آب مصرفی در دوش کمک می‌کنند. کاهش حجم آب ورودی به مخزن سیستم سپتیک شما را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارد.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 23

  1. اندازه بار مناسب ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید. شستن چند بار کوچک لباس در ماشین لباسشویی شما هم آب و هم انرژی را هدر می دهد. تنظیم دستگاه خود به اندازه بار مناسب می تواند هدر رفتن آب را کاهش دهد.

نکته: اگر دستگاه شما به شما اجازه نمی‌دهد اندازه بار را انتخاب کنید، هر زمان که می‌شویید، لباس‌ها را با حجم کامل بشویید.

نحوه مراقبت از سیستم سپتیک 24

  1. روغن را در ظرفی در سطل زباله بریزید. گریس می تواند به طور جدی لوله های شما را مسدود کند و به سطوح کف در سیستم سپتیک شما بیفزاید. روغن را در آبکش نریزید. در عوض آن را در ظرفی جداگانه بریزید و در سطل زباله بیندازید.
  • از ظرفی استفاده کنید که بتوانید آن را ببندید تا چربی نریزد.
  • اگر می توانید از صابون های گیاهی در خانه به جای صابون های حاوی چربی حیوانی استفاده کنید.

منبع : wikihow

سپتیکمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان