6 نشان مربوط به زمان تخلیه سپتیک تانک

6 نشان مربوط به زمان تخلیه سپتیک تانک

6 نشانه که زمان تخلیه سپتیک تانک فرا رسیده است

بسیاری از خانه ها دارای مخزن سپتیک در ملک خود هستند، اما تا زمانی که مشکل لوله کشی پیش نیاید به آن فکر نمی کنید.

بنابراین سپتیک تانک چیست و چه کاری انجام می دهد؟

یک مخزن سپتیک به مدیریت فاضلاب و زباله های جامد شما کمک می کند. هنگامی که از زهکشی به داخل مخزن می رود، به فاضلابی که به سمت بالا شناور می شود و مواد جامد و لجنی بیشتری که به پایین فرو می رود، جدا می شود. لوله های سوراخ شده در امتداد میدان شستشو به آرامی فاضلاب مایع را در خاک اطراف آزاد می کند، جایی که مایع را فیلتر کرده و در نهایت به آب زیرزمینی تبدیل می کند.

وقتی نوبت به سپتیک تانک شما می رسد، مواردی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید تا بدانید زمان پمپاژ آن فرا رسیده است.

سپتیک تانک پر به چه معناست؟

پر بودن مخزن سپتیک بسیار معمول است، به این معنی که به طور معمول کار می کند! اما یک برد کامل استاندارد وجود دارد و پس از آن این احتمال وجود دارد که سپتیک تانک شما مسدود یا بیش از حد پر شده باشد، که هر دو خوب نیستند.

سیستم سپتیک تانک می تواند در سه محدوده مختلف کار کند:

  1. مخزن پر به این معنی است که در سطح پر معمولی کار می کند. این بدان معنی است که لوله های ورودی و خروجی به طور عادی کار می کنند و فاضلاب به سمت میدان جذب یا تخلیه سیستم سپتیک جریان می یابد. مخزن پمپ شده به معنای خالی ماندن مخزن نیست. هنگامی که دوباره شروع به استفاده از سیستم سپتیک خود کردید، به سطح کامل مناسب باز خواهد گشت.
  2. مخزن ممکن است پر شود زیرا با لجن مسدود شده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع / فاضلاب همچنان از لوله خروجی به منطقه زهکشی جریان می یابد، اما کاغذ توالت حل نشده یا زباله ها خراب نمی شوند.
  3. پر شدن بیش از حد مخزن یکی از دلایل رایج پشتیبان گیری فاضلاب است. این زمانی اتفاق می‌افتد که مخزن شما تا بالا با فاضلاب پر می‌شود، اما به درستی در ناحیه جذب تخلیه نمی‌شود. در عوض، در لوله خروجی باقی می ماند و مخزن را پشتیبان می گیرد و بیش از حد پر می کند.

چگونه می توان از پر شدن سپتیک تانک جلوگیری کرد؟

از آنجایی که سپتیک تانک شما همیشه “پر” خواهد بود، تمرکز اصلی شما باید بر روی اطمینان از ماندن آن در سطح بهینه کامل باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پیشگیرانه عمل کنید و به طور منظم سیستم خود را پمپاژ کنید

هر چند وقت یکبار باید مخزن خود را پمپ کنید؟

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) توصیه می کند که هر 3 تا 5 سال یکبار سپتیک تانک خود را پمپاژ کنید تا تجمع لجن از بین برود.

این تعداد سال به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • اندازه سپتیک تانک.
  • تعداد افرادی که در خانه شما هستند.
  • حجم فاضلاب و پسماند جامد که خانواده شما تولید می کند

هنگام نقل مکان به یک خانه جدید، باید مستندات مربوط به برنامه قبلی نگهداری فاضلاب را درخواست کنید. و اگر این اطلاعات را ندارید، ایده خوبی است که فقط برای ایمن بودن سیستم را پمپاژ کنید.

اگر بین پمپاژ سیستم خود خیلی صبر کنید، ممکن است در معرض خطر تجمع لجن قرار بگیرید و در نهایت به سیستم زهکشی خود آسیب بزنید.

6 نشان مربوط به زمان تخلیه سپتیک تانک

چگونه می توانید بفهمید که سپتیک تانک شما پر است؟

چیزهایی که در زهکشی تخلیه می کنید بر سیستم سپتیک تانک شما تأثیر می گذارد. مردم اغلب موادی را در زهکشی می ریزند که خراب نمی شوند. و این ایجاد می شود!

علاوه بر تجمع طبیعی در طول سال‌ها، چیزهای دیگری نیز ممکن است برای سیستم سپتیک شما اتفاق بیفتد که ممکن است نشان‌دهنده زمان آن است که سیستم خود را پمپاژ یا توسط یک متخصص بررسی کنید.

شما در شستشوی توالت خود مشکل دارید یا مدام در حال پشتیبان گیری است.

اگر تمام حمام ها و فاضلاب های خانه شما به آرامی تخلیه می شوند یا به سختی شسته می شوند، این می تواند نشان دهنده این باشد که فقط یک گرفتگی ساده نیست. ممکن است مشکل از سپتیک تانک باشد. در واقع، این معمولاً یکی از اولین علائم پر شدن سپتیک تانک شماست و باید آن را جدی بگیرید.

انواع سپتیک تانک
خواندن

لوله های شما صدای غرغر می دهند یا به آرامی تخلیه می شوند.

غرغر کردن زمانی اتفاق می افتد که چیزی در داخل خطوط هوا را به دام می اندازد و مانع از جریان یافتن مایعات در زهکشی می شود. حفره های هوا تشکیل می شود که منجر به صدای غرغر می شود.

اگرچه این یکی دیگر از علائم هشداردهنده پر بودن مخزن سپتیک است، چیزهای دیگری نیز می تواند باعث این مشکلات شود، مانند مسدود شدن یا مسدود شدن فاضلاب شما با خاک، مو یا باقی مانده کاغذ.

آب در حیاط شما شروع به جمع شدن می کند.

اگر متوجه سرریز شدن یا ایستادن آب در محل قرارگیری سپتیک شما شده اید، ممکن است سرریز شده باشد. تفاوت اصلی بین فاضلاب و آب باران ایستاده در این است که بویی با فاضلاب همراه است.

خانه یا حیاط شما بوی فاضلاب می دهد.

این بوها می توانند از زهکشی ها یا توالت ها بیایند و ممکن است نشان دهند که ممکن است با مخزن سپتیک خود مشکل داشته باشید. این می تواند اتفاق بیفتد اگر گرفتگی در تهویه سیستم شما گازها را به دام بیندازد.

گازهای سیستم سپتیک از متان، دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن تشکیل شده است، بنابراین اگر با بوی شدید فاضلاب مواجه شدید، ضروری است که با یک متخصص تماس بگیرید.

پشتیبان فاضلاب در زهکشی.

اگر متوجه شدید که فاضلاب خام در وان حمام و زهکشی دوش شما برگشت می کند، باید فوراً با یک سرویس لوله کشی یا سرویس سپتیک حرفه ای تماس بگیرید. هنگامی که فاضلاب تا این نقطه عقب می نشیند، می تواند به خانه شما آسیب برساند یا برای سلامتی شما خطرناک باشد.

خرابی تانک سپتیک می تواند در هر خانه ای اتفاق بیفتد، بنابراین در مورد سیستم لوله کشی خود فعال باشید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید فوراً با یک لوله کش یا خدمات سپتیک تانک حرفه ای تماس بگیرید.

در صورت سرریز شدن سپتیک تانک چه باید کرد؟

اگر سیستم سپتیک تانک شما سرریز می کند، می توانید قبل از تماس با یک متخصص برای کمک، چند کار را انجام دهید.

اگر فاضلاب از زهکشی شما شروع به جمع شدن کرد، باید فوراً با یک لوله کش یا خدمات سپتیک تانک تماس بگیرید، زیرا این نوع زباله ها بالقوه خطرناک هستند.

  1. تمام آب خانه خود را ببندید و تا زمانی که به موقعیت دسترسی ندارید از استفاده از آن خودداری کنید.
  2. سطح آب میدان تخلیه خود را بررسی کنید. اگر در نزدیکی سیستم سپتیک شما آب ایستاده وجود دارد، ممکن است به دلیل سیل باشد.

نکته: اگر آب راکد نمی بینید، می توانید سطح آب را با استفاده از پروب خاک تعیین کنید. شما به دنبال آزمایشی هستید که نشان دهد سطح آب بالاتر از مخزن سپتیک بالا می رود.

  1. شرایط آب و هوایی فعلی را در نظر بگیرید و اینکه آیا ممکن است در یک میدان تخلیه بیش از حد اشباع نقش داشته باشد. آیا در چند روز گذشته بارندگی زیاد بوده است؟ اگر این علت است، باید یک یا دو روز صبر کنید تا ببینید که آیا این وضعیت را برطرف می کند یا خیر. اگر نه، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص تماس بگیرید.
  2. اگر سپتیک تانک شما سرریز است، همیشه باید با متخصصان تماس بگیرید. با این حال، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا زمین خشک شود تا آنها بتوانند وضعیت شما را کنترل کنند. گل و لای و سایر زباله ها می توانند وارد مخزن شوند و در صورت پمپاژ آن در زمانی که زمین خیلی مرطوب است به مخزن شما آسیب برساند.

مزایای نصب فناوری تشخیص آب تجاری چیست؟

تعمیر و نگهداری منظم همیشه ایده خوبی است، اما فناوری تشخیص آب می تواند مفید باشد، به خصوص اگر مخزن سپتیک شما در نزدیکی گاراژ یا داخل زیرزمین شما باشد. سیل یاب به شما در مورد نشتی آب یا حتی پساب فاضلاب هشدار می دهد.

حسگرهایی را در کنار توالت خود اضافه کنید تا سرریزهای ناگهانی یا نزدیک سینک را تشخیص دهید. اگر یک مخزن سپتیک در زیرزمین یا نزدیک گاراژ خود دارید، یک حسگر آب ممکن است بتواند به جای چندین روز پس از پشتیبان گیری فاضلاب، در صورت وقوع هر گونه سرریز به داخل خانه شما را به شما هشدار دهد.

  • سنسورهای سیل می توانند به شما کمک کنند تا مکان دقیق محل نشتی را مشخص کنید.
  • برخی از سنسورهای سیل هشدارها را مستقیماً به دستگاه هوشمند شما ارسال می‌کنند تا به محض وقوع نشت به شما هشدار دهند، بنابراین می‌توانید قبل از بروز هر گونه آسیب پایدار، آن را برطرف کنید.
  • شما می توانید یک سنسور را در مناطقی از خانه خود قرار دهید که دسترسی به آنها دشوار است برای تشخیص پشتیبان فاضلاب که در غیر این صورت ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.
فیلتر-شنی-تصفیه-آب
خواندن

اگر سپتیک تانک شما خیلی سریع پر می شود چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر به نظر می رسد که سپتیک تانک شما خیلی سریع پر می شود، چند دلیل وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. در اینجا چند دلیل رایج وجود دارد که نشان می دهد چرا مخزن شما پر می شود و چه کاری می توانید انجام دهید تا از بروز این مشکلات در وهله اول جلوگیری کنید.

مخزن مدام با آب پر می شود.

اگر سیستم سپتیک شما کار می کند، مایع اضافی را به میدان شستشوی تعیین شده تخلیه می کند. با این حال، اگر آب در مخزن بیشتر از مقداری باشد که می تواند تخلیه شود، آب اضافی حل شدن مواد زائد جامد را دشوارتر می کند. در نهایت، زباله های جامد را می توان به لوله های توزیع فشار داد و باعث انسداد می شود. یا آب اضافی می تواند از حد معمول در مخزن فراتر رود.

اگر آب بیش از حد به طور همزمان در سیستم زهکشی شما پایین بیاید، مانند دوش گرفتن چند نفر از اعضای خانه به طور همزمان، یا اگر شما به طور نامناسب زهکشی ها را از طریق خروجی ها به داخل سیستم سپتیک هدایت کنید، این اتفاق می افتد.

چگونه از پر شدن مخزن خود با آب جلوگیری کنیم:

  • شما می خواهید میزان آبی که از زهکشی پایین می رود را کاهش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که سیستم های زهکشی مناسب و دهانه های پایینی که از مخزن شما دور هستند.
  • خانواده خود را به یک دوش در یک زمان محدود کنید.
  • لباس ها را به جای پشت سر هم ظرف چند روز بشویید.
  • همچنین می‌توانید سر دوش‌ها و شیرهای آب کارآمد را برای کمک به محدود کردن جریان آب نصب کنید.

مزرعه زهکشی شما گرفتگی یا مکرراً غرق آب می شود.

میدان زهکشی، میدان جذبی یا میدان شستشو، ناحیه ای در اطراف سیستم سپتیک است که به مایعات اجازه می دهد تا از خاک عبور کنند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد بارش باران یا ذوب برف است، زمین زهکشی شما ممکن است در زهکشی مشکل داشته باشد.

چگونه از آبگرفتگی زهکشی خود جلوگیری کنیم:

  • برای کمک به جذب مقداری بارندگی، گل هایی با ریشه کم عمق یا چمن را روی زمین زهکشی بکارید. مهم است که توجه داشته باشید که هرگز نباید چیزی بزرگتر بکارید زیرا ریشه های درختچه ها یا درختان می تواند به سیستم سپتیک شما آسیب برساند.
  • خندق هایی حفر کنید تا باران اضافی را از مخزن سپتیک خود دور کنید.
  • هرگز زهکشی طوفان یا ناودان را به سمت سیستم سپتیک خود نصب نکنید.
  • استفاده از آب و زهکشی را در هنگام بارندگی شدید به حداقل برسانید.
  • وسایل نقلیه سنگین را بر روی زمین زهکشی سوار نکنید، زیرا ممکن است بر روی خاک تاثیر بگذارد و منجر به مشکل در جذب آب شود.

لجن اضافی می تواند سیستم سپتیک شما را مسدود کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر سیستم سپتیک خود را به طور منظم نگهداری نکنید، این مشکل ممکن است رخ دهد. زباله های جامد می توانند به جای تخلیه مناسب، میدان تخلیه شما را مسدود کنند.

برای جلوگیری از تجمع لجن:

طبق دستورالعمل سازنده، هر 3 تا 5 سال یکبار مخزن خود را پمپ کنید. فقط وسایل مناسب را در فاضلاب و توالت بشویید و از چیزهای غیر ایمن برای سپتیک اجتناب کنید. برخی از اقلام مانند دستمال مرطوب یا خاک گربه ممکن است نشان دهند که قابل شستشو هستند، اما شما باید احتیاط کنید و آنها را در سطل زباله بیندازید تا ایمن باشید.

نحوه اضافه کردن باکتری به سپتیک تانک: 2 راه ارگانیک
خواندن

رشد ریشه درخت می تواند به لوله های فاضلاب یا خطوط زهکشی آسیب برساند و منجر به زهکشی پشتیبان شود.

ریشه‌های درختان به‌دلیل آب و مواد مغذی که به خاک می‌روند، به‌طور طبیعی به سمت فاضلاب و خطوط زهکشی کشیده می‌شوند. اما این ریشه ها می توانند آسیب قابل توجهی ایجاد کنند و حتی به طور بالقوه در سپتیک تانک یا لوله ها رشد کنند.

فاضلاب نمی تواند به درستی به زمین تخلیه شود، که می تواند باعث شود خطوط شما به خانه شما برگردد. اگر این اتفاق بیفتد، یک متخصص باید لوله های جدید یا حتی یک سیستم تانک سپتیک کامل را نصب کند.

چگونه از آسیب ریشه درختان به سیستم سپتیک خود جلوگیری کنیم:

  • فقط علف یا سایر گیاهان با ریشه کم عمق بکارید.
  • هرگز درختان یا بوته ها را در نزدیکی سیستم سپتیک خود نکارید.
  • اگر ملک شما قبلاً گیاهان نزدیک مخزن شما دارد، باید آنها را حذف کنید.

اگر سپتیک تانک شما یخ زد چه باید کرد؟

اگر سپتیک تانک شما یخ زد چه باید کرد؟

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد یخ زدگی لوله ها است، ممکن است سپتیک تانک شما نیز یخ بزند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که محتویات سپتیک تانک برای مدت طولانی در معرض دمای انجماد قرار گیرد. بنابراین در حالی که حفظ سپتیک تانک شما در تمام طول سال مهم است، در ماه های زمستان اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

اگر متوجه شدید که توالت یا لوله های فاضلاب به همراه کار نکردن ماشین یخ شما تخلیه نمی شود، یا ماشین لباسشویی شما خراب است، ممکن است به دلیل یخ زدگی لوله ها باشد.

اگر فکر می کنید سپتیک تانک شما یخ زده است، مهم است که به یک متخصص آموزش دیده اطلاع دهید.

هرگز:

  • هر گونه مواد شیمیایی یا حتی نمک را به زهکشی ها اضافه کنید زیرا ممکن است به سیستم سپتیک آسیب برساند.
  • برای جلوگیری از یخ زدن لوله های خود، آب را به طور مداوم اجرا کنید، زیرا ممکن است مخزن سپتیک سرریز شود.
  • زمین زهکشی خود را با مالچ فشرده یا وسایل سنگین مانند وسایل نقلیه بپوشانید زیرا این کار می تواند خاک را فشرده کند و به زمین زهکشی آسیب برساند.
  • برزنت یا موارد دیگر را در بالای زمین تخلیه خود اضافه کنید، زیرا این کار می تواند از تبخیر آب جلوگیری کند و از عملکرد صحیح میدان تخلیه جلوگیری کند.
  • سعی کنید سیستم سپتیک را با آتش یا سایر روش های گرمایش آب کنید

چگونه از یخ زدن سپتیک تانک خود جلوگیری کنیم:

  • می توانید لوله ها یا حتی خود سپتیک تانک را عایق بندی کنید.
  • لوله های قدیمی را با لوله های عایق تعویض کنید.
  • در طول تابستان چمن را روی زمین زهکشی بکارید تا عایق طبیعی در برابر یخبندان باشد.
  • 8 تا 12 اینچ مالچ را در اطراف سپتیک تانک، لوله ها یا میدان زهکشی خود اضافه کنید. مطمئن شوید که فقط مواد آلی شل مانند کاه یا برگ اضافه کنید تا از فشرده شدن خاک جلوگیری شود. خاک متراکم شده می تواند منجر به خرابی میدان زهکشی شود.

نکته حرفه ای: اگر سپتیک تانک شما قبلاً یخ زده است، باید از افزودن مالچ تا زمان ذوب شدن خودداری کنید.

  • مطمئن شوید که در روزهای سردتر از آب گرم یا گرم استفاده کنید: لباس های گرم را بشویید، ماشین ظرفشویی را روشن کنید یا حمام آب گرم بگیرید.
  • اگر لوله نشتی پیدا کردید، فورا آن را تعمیر کنید تا از یخ زدن لوله جلوگیری کنید.
  • اگر بیشتر زمستان را نخواهید داشت، اما سپتیک تانک شما مستعد یخ زدن است، ممکن است ایده خوبی باشد که سیستم خود را قبل از خروج پمپ کنید. از طرف دیگر، می توانید یک دوست یا همسایه را تشویق کنید که بیاید و مقداری آب گرم از لوله ها عبور دهد.

یک سیستم سپتیک چقدر دوام می آورد؟

مدت زمان ماندگاری سپتیک تانک شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مواد سیستم و تعداد دفعات نگهداری آن. یک بتنی یا پلاستیکی می‌تواند بیش از 50 سال دوام بیاورد، اگرچه مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است کمتر عمر کنند.

اگر سیستم شما بیش از 25 تا 30 سال سن دارد، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک سیستم جدید یا حداقل یک بازرسی دریافت کنید.

سپتیکمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان